24.4.2013

KASVOT KESÄKUNTOON

Mä oon aina pitänyt hyvää huolta mun ihosta. Pesen naaman puhdistusaineella, kasvovedellä ja rasvalla joka aamu sekä tietysti sama homma hoituu myös aina iltaisin. Silti noi tietyt epäpuhtaudet pysyvät jämäkästi paikoillaan, joten sen täydellisen ihonhoitomerkin etsintä on valitettavasti vieläkin käynnissä. Mutta eipä kai sille mittään voi, jos iholle passelia tuotetta ei vaan ole osunut kohdalle. Nyt on kuitenkin testissä Aco!


Jeps, toivon todellakin tän auttavan tähän mun helposti rasvoittuvaan nassuun. Jos ei, niin kaipa se sitten on vaan seuraavan merkin vuoro kun nää putelit joskus loppuvat. Tai sitten täytyy vaan oottaa, että tää vaihe menee jossakin vaiheessa ohitse. Nyyh.

Olisko teillä muuten jotain suosituksia tai vinkkejä tämmöiselle kiiltonokalle? Tai nenän mustapäille? Help! :-D

23 kommenttia

  1. mulla on just sama ongelma ! :( kerrothan jos nää tuotteet auttaa nii kipitän itsekin heti samantien hakemaan omani kaupasta ! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeps, hope so :-( Mitään muutosta ei ainakaan yhden päivän jälkeen ole havaittavissa, mutta kyllä tää tästä!

      Poista
  2. Kannattaa muistaa se, että vaikka on rasvottuvainen iho, ÄLÄ osta semmosia tököttejä, jotka poistaa kaiken kosteuden. Muista rasvata AINA pesun jälkeen ja tarkasta, ettei meikkisi/rasvasi/pesuaineesi tuki ihohuokosia, siitähän ne kaikki ongelmat johtuu! (: Liian vahvat tökötit vain pahentavat ongelmia, muista se (: Kannattaa kysyä apteekista apua, itse meinasin eilen ostaa manteliöljyä, mutta sitten siellä kerrottiin, että se tukkii tosi helposti ihohuokoset. Eipä sieltä muuta tarttunut, kuin just tuon acon, peitepuikko, joka hoitaa ja kuivattaa _finnit ja muut epäpuhtaudet_ muille peitettäville kohdille mulla on ihan normaali peitepuikko (:

    Ainiin! Kannattaa kuoria iho välillä n. 1 viikossa, mutta silloinkin muista kosteutus! (: Kuitenkin ne perus asiat, jotka vaikuttavat naamaasi ja koko ruumiisii ovat:

    1. Ole ulkona tarpeeksi.
    2. Juo vettä.
    3. Syö terveellisesti.

    Tähän loppuun, kokeilin toissa päivänä tehdä sitä banaanikakkua, jonka ohjeen löysin blogistasi, käytin kermaviilin tilalla ranskankermaa ja tuli hyvää! (:

    Muutenkin sulle on tosi kiva blogi ja oot tosi nätti! (: Mä en ainakaan ole mitään epäpuhtauksia sun naamallasi huomannut! (:

    p.s. Linkkasit sun blogis kerran mun blogiin kun mulla oli se "linkkaa blogisi" Nyt se on "arvosteltu" (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos ihanasta kommentista! :-) ♥ Täytyykin tsekata toi kosteutushommeli, sillä mä en nimittäin käytä lainkaan mitään erillistä kosteutusvoidetta tms. Vain tuota kuvassa olevaa, jonka juuri ostin.

      Oon aina ostanut mun ihonhoitotuotteet apteekista, sillä niiden teho on kyllä oikeesti ihan toista kuin joidenkin Prisman putelien! Vichy ja Eucerin ovat ainakin merkkejä, joita oon testaillut :-)

      Jeps, kuorinkin ihoni noin kerran viikossa, mutta en kyllä kosteuta sitä ikinä sen jälkeen. Kiitos siis vinkistä! Kelpaisiko ihan tuo ostamani Acon voide vai sopisiko perusrasva paremmin? Ja oi totta, noi kolme kohtaa ovat ihon kunnossapidon kolme peruspilaria! Niitä koetankin parhaani mukaan toteuttaa, ihan vaan yleisen hyvinvoinninkin kannalta :-)

      Oi kiva kuulla, että kokeilit! Banaanikakku on kyllä niin hyvää, namnamnam! ♥

      Apuva, kiitos kiitos kiitos! Sait mut ihan sanattomaksi, oot ihana :-) ♥ Ja noita epäpuhtauksia ei mulla siis ihan hirveästi olekaan (eivät näy kaukaa tai vaikkapa täällä blogin kuvissa), mutta nenän mustapäät ovatkin se mun ongelmapaikka. Tahtoo ne pois :-( Ja tietty tää kiilto, nyyh!

      + Kiitos vielä kerran Tiia! :-)

      Poista
    2. En ole itse tuohon acon päivävoiteeseen niin perehtynyt, että en tiedä mimmoista se on, mutta itse oon käyttänyt LV.n perusvoidetta, jota löytyy ihan marketeistakin, mutta etsin uutta / otan siitä lisää tietoa, koska ei ole hajuakaan, tukkiiko se iho huokosia (:

      Jep itselläkin on just nenässä mustapäitä, yksi päivä puristin ne pois saunan jälkeen kun kyllästyin ja ei ole VIELÄ tullut takaisin, mut EI varmaankaan KANNATA puristella niitä, tai jos on pakko, niin tosi puhtaat kädet ja ihot, ensin hyörytät naamaan, että se on helpompaa, sitten puristat, naama kylmään veteen että huoksoset supistuvat, jolloin niihin ei mene bakteereja ja sitten rasvaus, mutta en usko että se on ratkaisu, KÄRSIVÄLLISYYTTÄ, se palkitaan (: varmaan aika sekavat ohjeet, kun sanon ettei kannata puristaa, mutta sitten kuitenkin kerron miten se tapahtuu xd

      Poista
    3. Ookei :-) Mä en ole ikinä puristellut mun mustapäitä enkä edes varmaankaan osaisi, haha! :-D Ehkä nää vaan tästä ajan myötä lähtee pikkuhiljaa, kun tää ihon talineritys tasapainottuu... ja saahan ne onneksi aika hyvin piilotettua meikkivoiteella :-)

      Poista
    4. Toisilla ihotyyppi on sellainen, että esim. nenän mustapäitä ei saa koskaan pysyvästi pois - mie olen tehny kasvohoitoja naisille, joilla vielä yli 50-vuotiaana tulee nenään mustapäitä.

      Muista tosiaan, että näppyjen tulo voi lisääntyä, jos ihon pinta kuivuu, eikä tali pääse normaalisti ulos -> tukkeutunut ihohuokonen = näppy.

      Jos kotikonstein näpyt ei meinaa millään vähentyä, kannattaa käydä kosmetologilla säännöllisesti ihonpuhdistuksessa - siinä iho puhdistetaan, kuoritaan, höyrytetään ja näpyt ja mustapäät tyhjennetään joko laitteella tai pienellä komedoraudalla. Jatkuva kotona puristelu ei ole hyväksi, koska iho rasittuu eikä pääse välillä rauhoittumaan ja seurauksena voi olla elinikäiset arvet kasvoissa.

      Kosmetologi osaa myös kertoa, miten saat ihoasi hoidettua parhaiten. Itsekin sellainen olen, mutta kuvien välityksellä on hankala arvioida ihotyyppiä ja -laatua :)

      -Ella
      http://eelberi.blogspot.fi/

      Poista
    5. Kiitos Ella! Voi että toi masensi, että mustapäitä voi olla jopa 50-vuotiaana :-D Heh, mutta tosiaan mä olen käynyt kerran tollaisessa kasvohoidossa, jossa ne mustapäät otettiin pois (ei hajuakaan millä, mutta sattui aika kivasti), kuorittiin ja laitettiin naamio yms. Se oli muuten ihan hauskaa (tai no se sattuminen ei ollut) ja nenä pysyi ihan hyvänä muutaman päivän, mutta sitten ne mustapäät palasivat taas takaisin. Eli toisin sanoen tulin siihen tulokseen, etten enää tommoseen mene kun a) maksaa aivan liian paljon b) sattuu aivan liikaa c) "mustapäättömyys" kesti vain muutaman päivän. d) iho oli ihan voimaton hoidon jälkeen.

      Mulla ei ton pinnan kuivumisen kanssa kyllä taida olla ongelmia, sillä joka päivä päivän mittaan ihoni kiiltää kuin öljylautta...? :-(

      Kuten jo aiemmin sanoin, mä en ole ikinä puristellut mun mustapäitä, sillä en oikeasti edes osaisi (kosmetologikin sanoi, että ovat hyvin tiukassa). Olisko sulla jotain hyviä tuotemerkkejä suositella tai jotain tehokkaita kotikonsteja? Kiitos jo etukäteen, ihana olisi tällaiselta ammattilaiselta saada hyviä vinkkejä :-) ♥

      + Kuinka usein ihonpuhdistuksessa pitäisi käydä, jotta se alkaisi "toimimaan"? Koska kerrasta ei mulla ainakaan ollut mitään hyötyä...

      ++ Lyhyesti sanottuna mun iho on siis rasvainen iho, joka rasvoittuu ja alkaa kiiltää päivän mittaa hyvinkin paljon. Nenässäni on runsaasti mustapäitä, jotka tosin saa ihan hyvin piiloon meikkivoiteella. Erityisesti nenä ja otsa ovat paikkoja, jotka alkaa aina kiiltää. Aamuisin ihoni on matta meikkauksen jälkeen, mutta muutaman tunnin kuluttua tilanne on jo aivan toinen. Finnejä mulla ei siis kauheasti ole, vain muutamia satunnaisia.
      Hoidan ihoani aamuin illoin: puhdistan, laitan kasvoveden ja sitten rasvan/päivävoiteen, miksi sitä nyt haluaa kutsua. Sama siis tapahtuu sekä illalla että aamulla. Lisäksi kuorin ihoni saunassa kerran viikossa.

      Poista
    6. Sulla on todennäköisesti rasvainen sekaiho, jos pahimmat kohdat on T-alueella, eli leuassa, nenässä ja otsassa. Rasvoittumista saa parhaiten hillittyä säännöllisellä hoidolla ja oikeilla hoitotuotteilla. Tuotteita olis hyvä vaihtaa silloin tällöin, ettei iho kyllästy ja tuotteiden tehoaminen lopu. Eli samaa tuotetta ei kannata käyttää vuoden ympäri.

      Paras voide rasvoittuvalle iholle näin kesän lähellä on joku todella kevyt ja hyvin imeytyvä kosteusvoide ja meikin alle jonkulainen mattapinnan jättävä tosi kevyt seerumi/voide.

      Kesällä rasvaista ihoa voi kuoria hellävaraisesti 1-2 kertaa (talvella vain kerran) viikossa ja kuorinnan jälkeen levittää ongelma-alueille puhdistavan naamion, esimerkiksi jonkulaisen savinaamion.

      Meikkivoiteeksi sopii parhaiten rasvaiselle/sekaiholle tarkoitetut _öljyttömät_ tuotteet tai kokonaan puuteriset meikkipuuterit. Tavallista puuteria ei kannata käyttää liikaa, ettei iho mene tukkoon tai rasvoittuminen kiihdy entisestään.

      Tuleeko sulle pelkkiä mustapäitä vai myös kipeitä finnejä? Finnejä vastaan hyvä sotakeino on puristaa puhtain käsin ''kypsä'' finni täysin tyhjäksi ja sen jälkeen laittaa topsipuikolla tippa tea tree -öljyä päälle yöksi. Teepuuöljy (saa esim. BodyShopista) on desinfioivaa ja se kuivattaa nopeasti viimeisetkin rippeet näpystä, mutta se on niin voimakasta, että ei sovi muualle, kuin finnien ''hoitoon''.

      Kosmetologienkaan hoidot ei valitettavasti tee ihmeitä, mutta niistä voi saada apua ongelmaan. Jos edellisen ihonpuhdistuksen jälkeen mustapäät on tullu nopeasti takaisin, ei siitäkään selvästi ole ollu apua. Ihotyypitki on jonku verran periytyviä, onko sulla vanhemmilla ollu samanlaisia iho-ongelmia tai onko kenties vieläki? Jos ei ole enää, niin minkä ikäisenä ongelma on helpottanu?

      Muista juoda riittävästi vettä ja pese kasvot heti urheilun yms. hikoilua aiheuttavan jälkeen :)

      Poista
    7. Mustapäitä mulla on ainoastaan nenässä, mutta kipeitä finnejä ei sille alueelle tule lainkaan. Sellaisia tulee vain satunnaisesti yleensä otsalle tai leualle.

      Isälläni oli mun ikäisenä hyvin finninen iho (akne?), mutta äidilläni taas on aina ollut hyvin hyväkuntoinen iho. Kummallakaan ei siis ole oikein ollut mun ihotyyppiä...

      Kiitos taas vastauksistasi :-) Oli apua! ♥

      Poista
    8. Savinaamio kannattaa ehdottomasti hommata, jos sellaista ei vielä ole! Ne on normaalille iholle liian kuivattavia, mutta rasvoittuvaa ihoa hillitsee tosi hyvin :)

      Rasvoittuvan ihon hoitotuotteita ja pesutuotteita voit käyttää ihan huoletta, jos ne ei pahenna ongelmaa eikä iho ala tuntua kiristävän kuivalta!

      Poista
    9. Laitan sen ehdottomasti ostoslistalle! Osaatko suositella mitään tiettyä merkkiä, jossa olisi hyvä hinta-laatusuhde? :-)

      Heh, kuivumisen kanssa mulla ei kyllä ole yhtään ongelmia - päinvastoin! :-(

      Poista
  3. Ainakin tosi söpön näkös purkkeja :-D toivottavasti tehoo!

    www.olkkku.blogspot.fi
    (Ps. Arvonta menossa, kannattaa käydä osallistuun jos 20€ lahjakortti kiinnostaa!)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihi, eikös! ♥ Käyn tsekkaamassa :-)

      Poista
  4. Ite tykkään clearasilin tuotteista ja
    ihan hyviksi oon ainaki mun naamalle
    todennu!:-)

    VastaaPoista
  5. mulla on sama ongelma vähän pahempana; mulle todettiin lievä/keskivaikea akne ja sain reseptillä clindoxyl-nimistä voidetta siihen. johan lähti aknetulehdukset! se kyllä kuivattaa ihoa mut nenä silti kiiltää ja ei iho nyt täydellinen ole, mutta ainakin suurimmat ongelmat hävisi.

    ja tyyliin kaikki kärsii tosta mikä sulla on, joten don't worry se on normaalia eikä sille oikeastaan voi mitään. toki jotkut aineet saattaa vähän helpottaa mut lupaan ja vannon että varmasti lähtee pois ajan myötä ku hormonitoiminta tasapainottuu :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No höh, onneksi sentään ne suurimmat ongelmat hävisivät! :-) Mulla tosiaan ei iho muuten ole mistään pahimmasta päästä, mutta toi kiilto on se pahin ongelma. Aknetuotteet taitavat siis olla hieman liian tujuja mun nassulle...

      Jeps, oot ihan oikeessa. Kaipa tää tässä parin vuoden sisällä rauhoittuu :-) Sitä siis odotellessa, heh!

      Poista
  6. kandee käyttää alhaisia ph tuotteita ( esim. avecyd ph oli joko 3.5 tai 5) ja sebamedin tuotteita jois on kans alhanen ph. Sillä usein jos on onglemaiho niin tulee tungettua liian vahvoja aineita kasvoille ja tää vaan pahentaa sitä ja rikkoo ihon oman kosteustasapainon. ainaki mulla noi alhaset ph:t auttaa jonki verran (ainaki pehmeempi iho). ja sit ihan huippu tuote Basiron, jota levitetää vaa ongelman päälle TOSI kevyeesti ja sit se nitistää sen yön aikana ja meikin alla. ainoo huono puoli et jos sitä pistää pikkasenki liikaa nii se vaa pahentaa ja tekee ihottumaa :( mut eihän kaikille sovi samat tuotteet... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkeistä, laitan muistiin :-) Ja oot ihan oikeessa, se se ongelma just onkin kun ei ikinä tiedä, mikä sopisi omalle iholle ja mikä taas ei lainkaan!

      Poista
    2. Tsekkasin muuten noitten mun ostamieni tuotteiden pH-arvot: kaikki olivat joko 5 tai 5,5! Onko se hyvä vai huono vai siltä väliltä? :-D

      Poista
    3. se on alhanen ph eli ei riko ihon omaa kosteustasapainoo. ja alotin tossa joskus juomaan 2 litraa vettä päiväs, lopetin karkkien syönnin kokonaan, suklaata vähensin, vähensin vaaleta viljaa ja nyt syönki pelkkää ruisleipää, ja alotin syömään paljo enemmä (päivittäin) hedelmiä ja vihanneksia JA voin sanoo et jos mä pidän noist kiinni nii ainaki mun mielest mun iho on parempi ja olo itsevarmempi! :D ja luin jostain et ku eskimothan ei ollu koskaa kärsiny mistään aknest, mut sit ku eskimot hävis ja ihmiset vähens kalan määrää nii sit alko tulee monille aknea. eli alotin ton takia syömään d vitamiinia ja omega3 kalaöljykapseleita ja täytyy sanoo et toi omega eli ku siin on kalaa jota eskimot söi nii seki auttaa :D tietty jos ei tykkää kalast nii sit en tiiä :DD no tulipa kunno teksti :D mut ainaki mä uskon tota eskimo juttua, koska monet tohtorit sun muut sanoo sitä :D

      Poista
    4. Oi noi ovat auttaneet varmasti! :-) Pitäisköhän munkin kokeilla, hmm...

      Heh, mä syönkin jo Omega3-kalaöljykapseleita ja D-vitamiinia. Toi eskimojuttu kuulostaakin ihan uskottavalta :-)

      Poista

Piristä mun päivää :-)