3.8.2013

MATKAKUVIA OSA 3/3

Silmäluomieni takana poltteleva aurinko saa jokaisen raajani rentoutumaan sanoinkuvaamattoman ihanassa lämmössä. Suolaveden maustama tuuli heiluttelee auringon vaalentamia hiuksiani kuin vaahtopäisiä aaltoja merenrannalla. Jalkapohjani kipristelevät tulikuumalla asfaltilla juostessani kohti viileää varjopaikkaa täydellisen symmetrisen palmun alla. Kuulen palmun kahisevan tuulessa ja taivaalla kirkuu vitivalkoinen lokki. Tunnen silkinpehmeän hiekan varpaitteni lomassa ja annan merimaiseman kalkkikalliot viedä ajatukseni mukanaan.

Siinä hieman fiiliksiä matkalta, joita altaalla loikoillessani kirjoittelin kännykkääni muistiin. Rantalomat ovat kyllä niin ihania, sillä rakastan sitä kiireettömyyttä, aikatauluttomuutta ja rentoutumista, joita siellä kohtaa ihan päivittäin. Ja sitä lämpöä, totta kai. Tässäpä siis vihoviimeiset Portugalilämmöt kuvien muodossa teidänkin nautittavaksenne! :-)


Valitettevasti mun on myös pakko paljastaa teille yksi yllätys, sillä en millään saa sitä toimimaan. Kuvasin nimittäin hauskoja fiilistelyvideopätkiä matkalla, mutta kotona sen eteen on tullut vaikka mitä ongelmia. Ensinnäkin Windows Mokie Maker ei sovi .MOV-tiedostoille, joten ne pitäisi muuttaa joksikin muuksi. Löysin siihen jonkinlaisen ratkaisun, mutta seuraava ongelma olikin joku pakkauksenhallinta, joka puuttuu kuulemma koko koneesta. Siis whaat, eiks tän pitänyt olla helppoa? I need help! Eli jos sattumalta tiedätte jonkun hyvän, luotettavan ja ilmaisen videonmuokkausohjelman netissä/ladattavana, niin otan mieluusti sellaisia vastaan. Tai sitten ratkaisuehdotuksia tohon pakkauksenhallinta- ja .MOV-jutskaan.

Toivon todella, että saisin ton toimimaan, sillä siitä tulis kuulkaas mun ensimmäinen video ikinä ja kaiken lisäksi aika ihana semmoinen! :-) Kiitos jo etukäteen ja ihanaa elokuuta kaikille! ♥

28 kommenttia

  1. Wau, aivan upeat kuvat jälleen kerran!:)

    VastaaPoista
  2. Oi mTkasi kuulostaa ihanalta :-) tää sun blogi on ollut jopodemmän aikaa yks mun lemppareista ja sillonku itekkin vielä kirjoittelin niin sain täältä usein inspistä omaani blogiin :) ite en tossa video jutussa osaa auttaa toivottavasti saat apua joltain muulta olisi kiva saada videoa:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että, kiitos hirmuisesti :-) ♥ Hope so!

      Poista
  3. Oi vitsi kun kivan näköstä!:)

    VastaaPoista
  4. Kaikki nää sun matkakuvat on ollut tosi hienoja! :-) tykkään sun tyylistä blogata muutenkin hirmuisesti:)

    VastaaPoista
  5. https://www.jyu.fi/itp/ohjeet/tutoriaalit/videoeditointi-movie-makerilla/tutorial-all-pages
    tollein miten tossa neuvotaan tallentamaan video niin ainakin mulla on toiminu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Valitettavasti mun ongelmaan ei tuolta löytynyt apua, sillä itse videopätkän lataaminen ei Windows Movie Makeriin onnistu... oi kunpa olisinkin jo editoinnissa ja se ongelma olisi pikemminkin siinä vaiheessa!

      Kiitos silti, laitoin ton sivun Suosikkeihin! :-)

      Poista
  6. Niin ihana toi aloitusteksti!:)

    VastaaPoista
  7. Oi näyttää tosi ihanalle paikalle ja tosi kivoja kuvia oot ottanu :)
    Ja mulla oli keväällä ihan sama ongelma movie makerin ja viseoitten kanssa..se ei vaan suostunu avaamaan niitä tiedostoja ja valitti väärästä tiedostomuodosta.aika jännä kyllä kun oon kuullu monien käyttävän just tota movie makeria, nii onko niillä sit uudemmat koneet missä tiedostot on eri muodossa vai mitä ne tekee :D..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Elisa! :-) ♥

      Niinpä, oon miettinyt samaa! Mun omaan koneeseen ei itse asiassa ole edes mahdollista ladata tuota kyseistä ohjelmaa, joten oon kokeillut tehdä sen mun äidin työkoneella. Se tosin on jo aika vanha eli ehkä mun pitäisikin kokeilla jotain uudempaa konetta... Mutta hei saitko sä sen siis jotenkin toimimaan vai luovutitko vaan monen monen toivottoman yrityskerran jälkeen? :s

      Poista
    2. en saanu mitenkää toimimaan :( toi movie maker ei mulla ees löydä koko videoita koneelta ja sit toi windows liven elokuvatyökalu (kannattaa kokeilla sitä myös!) ei suostu avaamaan niitä tiedostoja..

      Poista
    3. Ookei, en edes tiennyt ton toisen olemassaolosta! Täytyy siis katsoa, löytyiskö semmoinen mun äidin koneelta :-) Kiitos vielä! ♥

      Poista
  8. Ihania kuvia, matkakuume vaan kasvaa <3

    Tosta sun video-ongelmasta, en ole varma jos ymmärsin oikein, mutta sä et siis saa avatuks niitä Mov-videoita koneellas? Itselläni tällä koneella, millä juuri nyt olen niitä voi avata, mutta toisella koneellani (joka on paljon vanhemman mallinen) ei voi avata... En tiedä jo se johtuu siitä tietokoneesta missä oot, en ole varma. Mutta toivottavasti löydät ratkaisun ongelmaasi! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, kiitti Salla :-) ♥

      Eikun en saa niitä sinne Windows Movie Makeriin, koneella pystyn kyllä katsomaan ne QuickTimella. Windows Movie Makerissa tulee vaan teksti, ettei .MOV-tiedostotyyppi ole mahdollinen. Sen ongelman sain jotenkin ratkaistua, mutta seuraava ongelma oli joku pakkauksenhallinta, joka kuulemma puuttuu koko koneesta. Tosi kiva!!

      Joo joku mainitsikin, että kannattaisi kokeilla uudempaa konetta. Toi mun äidin työkone (jolla siis sitä kokeilin) on nimittäin aika vanha...

      Kiitos vielä, toivon sitä todella! :-)

      Poista
  9. nädei kuvii!:-) ja mä muokkaan imoviella, tosin vissii vaa maceis :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon :-) ♥

      Joo sitä mäkin oon joskus käyttänyt, mutta se tosiaan on vaan Mac-koneille... iso höh! :-(

      Poista
  10. Ihan älyttömän ihania kuvia! <3

    http://crushonfash-style.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että, kiitos kiitos kiitos! :-) ♥

      Poista
  11. Ihania kuvia! :-) Ite oon käyttäny tota windowsin elokuvatyökalua ja mun kamera tallentaa videopätkät aina MOV tiedostoina, jota siis elokuvatyökalu ei hyväksy. Entiiä ootko kokeillu, mutta mä saan sen toimimaan kun painan ensin tallennusnappia ja sitten ''suositellaan tähän projektiin'' ku se on käsitelly muokatun videon tolla lailla, se muuttuu mp4 videoks, jota kautta pystyn lataamaan youtubeen. Entiedä edes onko kyseessä sama muokkausohjelma, eikä mulla oo koskaan tullu tota pakkausjuttua, en sitte tiiä :o toki jos et saa toimimaa, kokeile vaikka AVS video editoria. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Nelli :-) ♥

      Siiiis odota vähän! :-D Missä sä painat tota tallennus-nappia ja "suositellaan tähän projektiin" -hommelia? En ole nimittäin kokeillut mitään tuollaista, joten olisi aivan mahtavaa saada ihan kunnon vaihe vaiheelta -ohjeet tohon :-) Kiitos jo etukäteen! ♥

      + Onko toi AVS video editor ilmainen? Mitä mieltä oot siitä ylipäätänsä? :-)

      Poista

Piristä mun päivää :-)