16.11.2013

SKIN CARE

Heissan! Joku joskus pyyteli ihonhoitopostausta, joten aattelin toteuttaa sen nyt tähän väliin. Mulla tosiaan on aika rasvoittuva iho ilman suurempia epäpuhtauksia, sillä oon jaksanut hoitaa sitä ahkerasti jo varmaan kolmosluokalta saakka. Ohitin sen pahimman finnivaiheen oikeestaan jo ala-asteella, jonka jälkeen mun iho onkin pysynytkin suhtkoht siistinä. Ainainen ongelma on vaan tää nopea rasvoittuvuus sekä noi ärsyttävät nenän mustapäät, joista haluaisin päästä eroon enemmän kuin mielelläni...

No sitten niitä tuotteita. Mulla ei ole ikinä oikeestaan ollut mitään vakkarisuosikkia, vaan oon pikemmin vaan fiiliksen mukaan tarttunut sillä hetkellä hyllyn parhaimmalta tuntuvaan vaihtoehtoon. Sama pätee niin kasvojutuissa kuin kaikissa muissakin - en ole vielä törmännyt täydelliseen ihonhoitomerkkiin missään! Kaikenlaiset vinkit ovat siis sallittuja.


Kasvoja oon hoitanut jo tosi pitkään kasvovesi, puhdistusgeeli ja kasvovoide -kombolla. Testissä on ollut vuosien varrella mm. Vichy, Avène, Neutrogena, Aco sekä Eucerin, joka mulla on myös tälläkin hetkellä käytössä. Kaikki noista ovat olleet ihan ok, mutta ehkäpä juurikin tuo Eucerin on ollut se kaikkein parhain mun ihotyypille.

Käyttötottumuksista vielä sen verran, että rasvaa käytän aamuin illoin, kasvovettä joka aamu ja puhdistusgeeliä aina silloin, kun en ole käynyt illalla suihkussa. Hyvin aktiivisessa käytössä siis kaikki.


Huulet ovat olleet mulla jo aika pitkään huonossa kunnossa, joka on musta tosi kurja juttu. Ai miksi? Hyvä kysymys. Kesällä ne olivat jossakin vaiheessa ihan hirmuisen pahat, mutta tällä hetkellä ne ovat onneksi aika normaalit... Vaaleanpunaista putelia käytän aina iltaisin, valkoista aamuisin.


Hupsista, kuvan teksti hieman huijaa, sillä enhän mä tota kuorintajuttua vartaloon käytä :-D Yves Rocherin kuorinta-ainetta käytän siis viikoittain kasvoihin. Toi toinen taas on ihan normaali rasva, jota käytän jos iho joskus talvisin tuntuu kuivalta. Ja niin, sille ei siis ole kauheasti käyttöä kun kuivaa ihoa ei multa oikeestaan löydy. Ehkä joskus kyynärpäihin tai jalkapohjiin sitä tulee laitettua, ei muualle.

Semmoisia :-) Tänään olisikin sitten tarkoitus aloittaa kokeisiin lukeminen, jes... Toivottavasti teillä on kivempi lauantai tiedossa! ♥

4 kommenttia

  1. Tosi kivasti toteutettu tää! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi ihana kuulla, että tykkäät! :-) ♥

      Poista
  2. Tykkään ihan sikana sun tavasta muokata kuvia! Nääkin on niiiiin kivoja :) Täällä muuten myös ohjelmassa kokeisiin lukemista, I feel your pain... ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos ihana Pinja :-) Ja eikäää, tsemppiä sinnekin! ♥

      Poista

Piristä mun päivää :-)