8.1.2014

JOULUPIPARIPULLAT

Nyt ollaan sanottu heipat joululle ja palattu ah-aina-niin-ihanaan arkeen, mutta pakko palata joulufiilikseen vielä tämmöisten herkkujen kera! Nää nimittäin ansaitsevat ihan ehdottomasti oman postauksen. Ai mitkä? No joulupiparipullat! Näitten leipominen oli itse asiassa ollut jo pitkään mun ajatuksissa, mutta vasta nyt vuodenvaihteen aikoihin sain vihdoin ja viimein haukata näistä kyseisistä pullista palasen - eikä se ihan yhteen palaan jäänyt, haha! :-D

Mistäköhän mä oon tän idean alunperin kuullut? Jaa-a, en kyllä muista. En löytänyt edes hyvää reseptiä näitten väsäämiseen, aika jännä... Menoa se ei kuitenkaan haitannut, sillä tehtiin vain perus pullataikina, jonka päälle sitten vain laitettiin ennen paistamista iso piparitaikinatähti sekä ripaus raesokeria. Ihan huisin helppoa siis!

Ja miltäs ne sitten näytti?


Voi apua, nää jättijoulupiparipullat nousivat kertaheitolla mun lempparipulliksi! Lämmin ja uunituore pulla vei kyllä kielen mennessään... ja taitaa viedä vielä nytkin, kun ei edes sanat riitä kuvailemaan tän makua. Kokeilkaa. Piste.

Ja kyllä, vielä saa fiilistellä joulua! Tai ainakin nää on ehdoton poikkeus, jos joku kielto on jo olemassa... namnamnam!

10 kommenttia

  1. Mä en oo aikoihin syönyt piparipullia! Ehkä ensi jouluna sitten.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi mikä vääryys! Ja hei ei näihin mitään joulunaikaa tarvitse, hehe... ;-) ♥

      Poista
  2. oi, näyttää ja kuulostaa niin herkullisilta et on aivan pakko kokeilla :)

    VastaaPoista
  3. Mun on pitäny kans kokeilla näitä jo kauemman aikaa, mutta josko ens jouluna?! Tai oon kyllä ehdottomasti sitä mieltä, ettei näihin edes joulunaikaa tarvita...;-) Niin herkullisen näkösiä! Mums, mums...<3

    VastaaPoista
  4. Mun mummo tekee noita jouluksi silloin tällöin, älyttömän hyviä! :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nää onkin muuten aivan ihana lisäys joulupöytään!! :-) ♥

      Poista
  5. Oii noi on ihania!!:) Ihana kun jaksat postailla tähänki aikaan vuodesta!!(:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se vähän tiukille ottaa, mutta yritän parhaani :-) Kiitos kuitenkin, ihana kommentti! ♥

      Poista

Piristä mun päivää :-)